sobota 1. októbra 2016

Prevlek Orlíka

Marián Szabó a jeho VT-116 Orlík OM-8410

Mám dovolenku, je krásny slnečný deň a ja ho nemôžem tráviť nijak inak ako na letisku v Malých Bieliciach. Marián Szabó senior sa pripravuje na Oldtimer Pribina Star v Nitre. Pomáhame mu teda s jeho oranžovým šípom na plochu a vyťahujeme juniorovu Wilgu z hangáru.
Príde vždy rýchlo ako veľká voda, zapozerá sa na mňa a pýta sa či mám so sebou fotoaparát. Ten mám vždy v aute pre prípad, že by na letisku niečo pekné pristálo a tak... "Tak sa nachystaj!" vraví, ideme prevlekať deda do Nitry.

Mal som také tušenie, že to nebude zadarmo. Nemyslím peniaze, ale cítil som vo vzduchu háčik a keď som sa načiahol do kufra po fotoaparáte, tak to prišlo...
"Ďuri poď mi to nahodiť za vrtuľu, lebo mi opäť ušiel vzduch!" Tak a tu je ten háčik. Mal som už ale dve predchádzajúce skúsenosti s nahadzovaním Wilgy za vrtuľu a viem, že chytá veľmi dobre, ale keď pozriete na tú obrovskú vrtuľu a jej dve lopaty, lebo listy sa tomu ani nedá povedať, tak sa rešpekt veľmi rýchlo dostaví. Dnes to dala fešanda až na tretí pokus, ale chytila. Po zohriatí a odrolovaní ku Orlíku sme sa zapásali, Pepčo nám zapol seniora na lano a ani som sa nenazdal a už sme stúpali. Trošku som si aj šáhol na riadenie a keď to mal Marián st. na dolet, tak prišla moja chvíľa a ja som si oboch krásavcov (Mariána st. aj VT-116 Orlík) mohol nafotiť.
Nezabudnuteľný zážitok, škoda len mliečného plexiskla na mojej strane, ktorý dal fotkám zvláštny nádych. Bolo to moje prvé air to air photography a bol by som asi naivný keby som si myslel, že všetko vyjde na prvý pokus.
Bol to ale skvelý zážitok a pokiaľ Marián dokĺzal na LZNI, my s Majom sme ešte dva krát preleteli nad leteckými modelármi a hneď po Mariánovi pristávame na LZNI, zahangárovali sme s pomocou domácich Orlíka a letíme späť domov.

Letu zdar

Všetky fotky z tohto dňa na nasledovnom odkaze:
https://www.flickr.com/photos/145818725@N07/albums/72157673344879932/with/30030729405/

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára